Forum: Åpent forum

Musikerkonferansen 31.8. - en suksess!

Oppsummeringen av den avholdte konferansen på Gjøvik er ene og alene positiv. Tone Kolaas karakteriserte den som inspirerende og selv er jeg overveldet over engasjementet hos forsamlingen. Folk meldte seg til og med frivillig til å sitte i arbeidsgruppen som skal jobbe videre med med å få til “Action” for oss i fylkets musikkbransje. Det er så bra!
Selv har jeg nå redigert mailinglista som alle skrev seg på. De som ikke lenger kunne være der, har jeg funnet mailadressen til og ført på. Lista kommer om få dager.

Jeg kommer til å reklamere med denne sonen, og få flere til å melde seg inn her slik at vi også kan ha et nettforum for diskusjon og oppdatering. Det ligger også en gruppe på Facebook. Den kan vi også bruke.

Vi fikk også flotte oppslag i OA og GD dagen etter, 1.9.

Vi skal nå foreslå en møtedato for arbeidsgruppa. Oppdatering vil komme.

I arbeidsgruppa sitter:
Dag Leistad
Camilla Granlien
Lars Rune Rebbestad
Tom Pettersen
Kristin Sevaldsen

ACTION! Musikerkonferanse på Gjøvik 31.8.

Hvis du ikke har fått program og invitasjon tilsendt pr. e-post eller vanlig post kan du nå gå inn på våre hjemmesider og sjekke ut program og påmeldingsinformasjon på følgende nettside:

http://www.oppland.no/kultur

Husk også å si i fra om du vil ha middag OG flott om du tar med hornet så jammer vi på Chaplin på kvelden!

KOM KOM!

Musikerkonferansen 31.8. tar form - Yo yo yo Acapulco og Tina Lie kommer..

Begge artistene, Yo yo yo Acapulco og Tina Lie er plateaktuelle og representerer en interessant bredde blant utøvende musikere innen rytmiske genre i Oppland. Vi har invitert dem til å komme å “vise seg frem” for en – forhåpentligvis – samlet musikk bransje på Gjøvik den 31.8.

foto: Kristoffer Øverli Andersen – www.koafoto.com

Chris Tomala fra Innovasjon Norges London kontor vil også komme og si litt om hvilke muligheter vi kan ha internasjonalt.

Det jobbes også for å få til en jamsession på Chaplin på kvelden den 31.
Be there & be ready!

Musikerkonferanse i Oppland - 31.august - Thon Hotel Gjøvik

Dag Stokke med TNT

Konferansen skal sette fokus på musikerne som yrkesgruppe og deres situasjon i Oppland. Musikerne utgjør en stor del av den samlede kunstnerbefolkningen i fylket. Det er en sammensatt yrkesgruppe som består av alt fra fulltids utøvere til de som må spe på sin utøvervirksomhet med annet arbeid som for eksempel musikklærerarbeid. Noen er tilfreds med situasjonen, men mange jobber for å utvide utøverdelen sin. Det finnes også et antall komponister og arrangører i fylket.

Vi vil at konferansen kan være starten på en dialog mellom fylkeskommune, Innovasjon Norge og musikerne i fylket om hvordan musikkfeltets forhold i Oppland både som kunstart og som næring kan bedres. Da må vi finne fram til samarbeidsformer som kan bidra til å bedre mulighetene for musikervirksomhet i Oppland. Derfor har vi invitert noen som har arbeidet aktivt med dette.

Blant dem vi møter på konferansen er:
Frøydis Moberg – Daglig leder for BRAK (Bergens Rockaktører)
Heidi Eriksen – Daglig leder for Kunstnersenteret i Oppland (KIO)
Anne-Mette Iversen – Ansvarlig for Kultur og opplevelsesnæringer i Innovasjon Norges Opplandskontor
Chris Tomala – Senior Advisor ved Innovasjon Norges Londonkontor
Kristin Sevaldsen – Musiker og produsent
Tone Kolaas – Fylkeskultursjef

Det arbeids med flere innledere.

Hold deg oppdatert gjennom vår Facebookgruppe
Eller Oppland fylkeskommune

Påmelding innen 24.08.09 til: Musikkonsulent Helge Øye Telefon: 61289375 Mobil: 91123616

er du en innlandsmusiker?

Idag har jeg hatt storaksjon “verve en innlandsmusiker” til herværende sone for Innlandsmusikere. Du som har fått invitasjon må gjerne engasjere deg og tipse de musikerne du kjenner.

hilsen fra
Kristin S*

Ny dato for musikerkonferanse i Oppland

Et spennende samarbeide mellom Oppland fylkeskommune, fagenhet for kultur og Idrett og Innovasjon Norge er på trappene, og første møtepunkt blir den tidligere annonserte musikerkonferansen for profesjonelle musikere i Oppland. Ny dato er nå satt; 31.august på Gjøvik.

Mer informasjon kommer etterhvert.
Følg med!

BOOKE DATOEN FOLKENS!!!

Veldig bra tiltak, Kristin!

Det er slutt på at vi i Innlandet står med lua i hånda, nå må alle de dyktige folka stå sammen, støtte hverandre og hjelpe hverandre FRAM. Sammen er vi dynamitt!

Ser fram til fortsettelsen :-)

Arnstein

Et nettverk blant Innlandsmusikere som kanskje kan skape bedre livs- og arbeidsvilkår i fremtiden

Ja, kanskje er det fåfengt – kanskje er det ikke. Ihvertfall har jeg noen idèer som jeg har lyst til å drøfte med dere – mine kolleger – i Mjøsdistriktet. Flere av oss er plate artister og har kanskje 2-3-4 album på samvittigheten. Vi opplever alle at å få distribusjon kan være vanskelig, hvis ikke umulig.

Kanskje kan vi – på sikt – etablere en paraply label hvor alle “små selskapene” kan være en sub-label. Man kommer da inn i en større katalog som vil være enklere å selge inn i de store distribusjons selskapene, og vips har Innlandsmusikerne kanskje fått vist sitt særpreg. Jeg tror nemlig at vi har et eget sound her i regionene.

Ved å få flere musikere til å samsnakke og utveksle erfaringer, kan det være større muligheter for samarbeider og i neste instans større muligheter for å få etablert et scene nettverk i Hedmark og Oppland.

Management og booking byråer er det ikke flust av her rundt Mjøsa. Med en paraply-label burde det være mer attraktivt for potensielle managere/bookingagenter å slå seg ned her – eller rette fokus mot Innlandsartistene.

Det er jo til alt overmål etablert et management studie ved Høgskolen i Hedmark. Dette burde på sikt være en ressurs både for oss musikere og for de studentene som ønsker å leve av management virksomhet.
Noen er bare født til å være selger, mens andre blir “døve,stumme, blinde og kjemisk rensa for selvtillit” ved tanken på å skulle selge noe som helst.

Med et så rikt og mangfoldig musiker tilfang som vi finner her, skulle det ikke være noen umulighet å markere tilstedeværelse på linje med Trønder rockere, Bergens miljøet og selvfølgelig OSLO. Tenk på alle musikerne herfra som har etablert seg i Oslo i mangel av stort nok tilfang av jobber og miljø her. Men miljøet er her, bare man graver frem alle som gjemmer seg i kroker, skoger og kriker, daler og berg : )

Think about it folks!!

Håper dere joyner nettverket, selv om det kanskje kan bli litt mye med myspace, facebook, og annet “nett-snaseri”

See ya

Hilsen fra Kristin Sevaldsen*

Annonse